برای پیشرفت سخت‌افزاری کشور، باید از نرم‌افزار شروع نمود.

بايگانی وبلاگ

۱۳۸۸ دی ۲۲, سه‌شنبه

ترور دانشمند فیزیک بنیادی از سوی حکومت، برای بهره‌بردای از آن.

با توجه به جار وجنجال خبری حکومت در برخورد با خبر ترور استاد فیزیک ذرات بنیادی دانشگاه، این ترور کاملا مشکوک به نظر می‌رسد.
در موارد مشابه قبلی حکومت تا مدتی سکوت می‌کرد و سپس آن را به تدریج اعلام می‌نمود؛ اما اینبار چه شده که نظام به این سرعت و با هیجان چنین خبری را منتشر می‌کند؟
هدف از این ترور می‌تواند موارد زیر باشد:
1- حکومت این کار را انجام داده تا با ایجاد فضای تبلیغاتی، چنین وانمود نماید که فضا عمومی کشور بر اثر همین به اصطلاح اغتشاشات ناامن می‌باشد، تا بتواند با نظانی و بسته کردن فضای کشور، جلو هر صدای مخالفی را بگیرد.
2- حکومت این کار را انجام داده است؛ زیرا احتمال می‌داده است که فرد ترور شده ممکن است به غرب پناهنده گردد و در آنجا اسرار نظامی را فاش نماید.
3- سازمانهای جاسوسی کشورهای خارجی عاملان این جنایت هستند. اگر این فرضیه را بپذیریم پس نامبرده باید از اطلاعات ذی‌قیمتی آگاهی داشته باشد، اگر چنین است؛ پس چرا سازمانهای اطلاعاتی کشور نتوانستند چنین اقداماتی را پیش‌بینی نمایند؟
البته دو فرضیه ی اخیر با توجه به تخصص نامبرده، مردود به نظر میرسند.
با توجه به سه گزینه‌ی فوق، احتمال نخست قویتر است؛
زیرا در شرایطی که شهر کاملا از سوی نظامیان و برای جلوگیری از به اصطلاح اغتشاش کنترل می‌گردد، فرضیه‌ای غیر از دخالت حکومت و انتساب آن به جریان به قول خودشان معاند، را نمی‌توان مطرح نمود.
آنگونه که گفته میشود ایشان از طرفداران حقیقی جنبش سبز مردم ایران بودند.
ضمنا دخالت حکومت وقتی آشکارتر میگردد که این اقدام را به گروهی بی نام و نشان نسبت میدهند؛ گروهی که با استفاده از نام آن، اقدام به صدور کیفر خواست سنگینی بر علیه معترضان نموده اند.
پس همگی باید بهوش باشیم که ممکن است زمینه‌ی اقدامات بعدی حکومت در سرکوب خشن اعتراضات مردمی باشد.

هیچ نظری موجود نیست: